מאת: עו״ד לירון ארהרדט

14/08/2022

מאמרים אחרונים

עורך דין נזקי רכוש

נזקי רכוש יכולים להיגרם כתוצאה משריפה, רטיבות, גניבה וכו'. כמו כן, פגיעה ברכוש יכולה להיגרם בזדון או בשוגג, לדוגמה במקרה של שוד או במקרה של תאונת דרכים. נזקי רכוש יכולים להיות כל סוגי הרכוש שנמצאים בבעלותו של התובע, כדוגמה: רכב, דירה, ריהוט, עסק ועוד.

על אף שברוב המקרים הנזק נגרם באשמתו של צד שלישי (או ע"י מספר צדדים), לעתים רבות מי שחבה באחריות לפיצוי היא חברת ביטוח אשר הוציאה פוליסה לרכוש שניזוק, או פוליסה המכסה מפני נזקים שנגרמו ע"י אותו צד השלישי המזיק, זה שגרם לנזק.

כך למשל, מקרה שבו נגרם לאדם נזק לדירתו והתכולה בה, בעקבות נזילת מים בדירה שמעליו. ככל ואותו אדם מבוטח בביטוח דירה/מבנה, הרי שהוא יכול להפעילו ולתבוע את חברת הביטוח שביטחה אותו. אולם, הוא לא חייב לעשות זאת ויש באפשרותו להגיש תביעת נזיקין לקבלת פיצוי מהמזיק, קרי מבעל הדירה שמעליו/הצד השלישי.

בכל הנוגע לסכום הפיצויים בתביעות לנזקי רכוש, יש להדגיש כי חישוב נזק רכוש והערכתו, הוא נושא מקצועי, ולעיתים ישנה חשיבות לעשות בירור מעמיק אודות נזקים ישירים ועקיפים אחרים הנובעים מנזק הרכוש אשר יכולים להקנות לניזוק פיצויים נוספים. 

משרדנו מטפל בכל סוגי תביעות הנזקים לרכוש ובעל ניסיון וידע רב בתחום, לבחינת זכאותך לקבלת פיצוי התקשר/י עוד היום.

עורך דין נזקי רכוש

עורך דין נזקי רכוש – מה זה?

נזק לרכוש עלול להתרחש עקב סיבות שונות כגון שריפה, נזקי מים, גניבה ועוד. הנזק יכול להיות תוצאה של מעשים או תאונות מכוונות, כמו למשל במקרה של פריצה או תאונת דרכים. נזקי רכוש יכולים להקיף מגוון רחב של נכסים בבעלות התובע, לרבות רכבים, דירות, רהיטים, עסקים ועוד.

בעוד שבמקרים רבים הגורם האחראי לפיצוי הוא צד שלישי (או מספר צדדים), לרוב הגורם האחראי הוא חברת ביטוח שהוציאה פוליסה המכסה את עלות הרכוש שניזוק או פוליסה המכסה נזקים שנגרמו על ידי הצד השלישי האשם. למשל, קחו בחשבון תרחיש שבו נגרם נזק לדירה של אדם ותכולתה עקב נזילת מים מהדירה מעל. אם לאדם יש ביטוח דירה או מבנה, הוא יכול להפעיל את פוליסת הביטוח שלו ולהגיש תביעה נגד המבטחת. עם זאת, יש להם גם אפשרות להגיש תביעת נזיקין כדי לבקש פיצויים מהגורם הרשלן, כלומר, מבעל הדירה למעלה או מהצד השלישי האחראי לנזילה. כאשר מדובר בקביעת גובה הפיצוי בתביעות נזקי רכוש, חיוני להכיר בכך שחישוב והערכת נזקי רכוש הם עניין מיוחד. ייתכן שיהיה צורך לערוך חקירה יסודית לאיתור נזקים ישירים או עקיפים הנובעים מהנזק לרכוש, אשר יכולים לזכות את התובע בפיצוי נוסף. רכושכם נפגע? פנו אל עורך דין נזקי רכוש, המתמחה בתחום.

מדוע אתם זקוקים לשירותיו של עורך דין נזקי רכוש

חשוב להבין שבמקרים רבים, גם אם הנזק נגרם באשמת צד ג', האחראית לפיצוי היא לרוב חברת ביטוח שסיפקה כיסוי לרכוש הניזוק או לנזק שנגרם ממנו. כך למשל, אם נגרם נזק לדירה ולחפציו של אדם עקב נזילת מים מהדירה מעל, הוא יכול להפעיל את ביטוח הדירה שלו ולתבוע את חברת הביטוח בפיצוי. עם זאת, אין חובה לאדם להיות בעל ביטוח, ובמידת הצורך הוא יכול להגיש תביעת נזיקין נגד הגורם האחראי לנזק. לפיכך, חיוני שלעורך הדין המטפל במקרים מסוג זה יהיה ידע הן בדיני נזיקין והן בדיני ביטוח, לצד ניסיון בטיפול בתביעות ביטוח ונזק. בכל הנוגע לקביעת סכום הפיצוי בגין תביעות נזקי רכוש, חשוב לציין כי הערכת וחישוב נזקי רכוש היא משימה מקצועית. כמו כן, ייתכן שיהיה צורך לחקור ביסודיות נזקים ישירים ועקיפים אחרים הנובעים מהנזק לרכוש, לכן חשוב לפנות אל עורך דין נזקי רכוש.

מומחים בתחום נזקי רכוש

על מנת שתוכלו למצות את מלא זכויותיכם, מומלץ לפנות אל עו"ד מיומן ומנוסה שיוכל להוציא את המקסימום עבורכם, ויתנהל מול כל הצדדים המעורבים. עו"ד לירון ארהרדט היא מומחית בתחומי נזיקין ובתוך כך גם בתחום נזקי רכוש. לבחינת זכאותך לקבלת פיצוי התקשר/י עוד היום.

נהניתם? שתפו באמצעות:

מעוניין שנחזור אלייך?

מלא את הטופס ונחזור אליך בהקדם

השאירו פרטים עכשיו

לבחינת זכאותך לקבלת פיצוי התקשר/י עוד היום, ניסיון רב בתביעות נזיקין, שיתוף פעולה עם מומחים 

Call Now Button