מאת: עו״ד לירון ארהרדט

14/08/2022

מאמרים אחרונים

עורך דין לתביעות נזיקין

תביעות נזיקין מוגשות כנגד מי שגרם לנו לנזק (מזיק). לעתים ישנם מס' גורמים האחראיים לנזקים, אשר נגרמו לנו ויש לבחון כל מקרה לגופו. מי שיחליט אם אכן יש אחריות, למי מהגורמים ומה גובה האחריות של כל אחד – יהא בית המשפט, או בהתאם לחלוקה מוסכמת בין הצדדים. 

לא ניתן להגיש תביעת נזיקין אם אין נזק!

אז אילו סוגי נזקים קיימים? 

נזק גוף – פגיעה פיזית בגופו של האדם, בין אם מדובר על פציעה ובין אם מדובר על מחלה שנגרמה בשל גורם סביבתי. נזקי גוף יכולים להיגרם בעקבות תאונות כמו תאונת דרכים או תאונה במקום העבודה, נפילות ממפגעים, מחלות העשויות להיגרם בעקבות עבודה או בשל מזהמים במרחב הציבורי.

נזק נפשי – נזק נפשי יכול להיגרם אף הוא מסיבות מגוונות, לרבות עקב תאונה, תקיפה, טראומה, לשון הרע, פגיעה מינית וכיו"ב.

נזקי רכוש – נזקי רכוש יכולים להיגרם כתוצאה משריפה, רטיבות, גניבה וכו'. כמו כן, פגיעה ברכוש יכולה להיגרם בזדון או בשוגג, לדוגמה במקרה של שוד או במקרה של תאונת דרכים. נזקי רכוש יכולים להיות כל סוגי הרכוש שנמצאים בבעלותו של התובע, כדוגמה: רכב, דירה, ריהוט, עסק ועוד.

בתביעות נזיקין לעתים יש להוכיח שגורם הנזק התרשל או הפר חובה חקוקה או אחת מהוראות פקודת הנזיקין השונות. 

בתביעות נזיקין יש להוכיח את האחריות של גורם הנזק ואת הקשר הסיבתי לנזק שנגרם לנו כתוצאה מהמעשה או מהמחדל או מהפרת החיקוק. 

לעתים נדמה לנו שיש גורם אחד לנזק – ולפתע מתברר שמדובר במס' גורמים. 

בכדי לבדוק האם הנכם יכולים להגיש תביעה בנזיקין וכנגד מי – מומלץ לפנות למשרדנו לצורך היוועצות מקצועית לבחינת זכאותך לקבלת פיצוי התקשר/י עוד היום.

עורך דין לתביעות נזיקין
קרדיט – canva

עורך דין לתביעות נזיקין – מה זה?

עורך דין לתביעות נזיקין, המכונה גם עורך דין נזקי גוף, הוא עורך דין המתמחה בטיפול בתיקים הקשורים לעוולות אזרחיות ולנזקי גוף. תביעות אלו מוגשות כנגד המזיק שגרם לנו לנזק. עורכי דין אלה מתמחים בייצוג אנשים שסבלו מנזק או פציעה עקב רשלנות, התנהגות בלתי הולמת או פעולות מכוונות של אחרים. עורכי דין בתחום הנזיקין מסייעים ללקוחותיהם לבקש פיצוי בגין נזקים שונים שנגרמו כתוצאה מהאירוע הנזיקי, כגון הוצאות רפואיות, אובדן שכר, עוגמת נפש ועוד. הם ממלאים תפקיד מכריע בניווט תהליכים משפטיים מורכבים, ניהול משא ומתן להסדרים וייצוג לקוחותיהם בבית המשפט במידת הצורך. כמו כן, לעתים ישנם כמה גורמים האחראיים לנזקים, ויש לבחון כל מקרה לגופו.

באילו סוגי נזקים עורך דין לתביעות נזיקין יכול לסייע?

סוגי הנזקים הקיימים, בהם עורך דין לתביעות נזיקין יכול לסייע הם: נזקי גוף, הכוונה לפגיעה פיזית בגוף מתאונות, תקריות במקום העבודה, נפילות או מחלות שנגרמו מגורמים סביבתיים או נזק נפשי הנובע מתאונות, תקיפות, טראומות, השמצות, התעללות מינית וכו' או נזק לרכוש, כלומר, פגיעה ברכוש שנגרמה משריפה, רטיבות, גניבה וכדומה. זה יכול להיות מכוון או מקרי, כמו במקרים של שוד או תאונות דרכים, כולל פריטים כמו מכוניות, דירות, רהיטים, עסקים ועוד. בתביעות נזיקין, יש חשיבות מכרעת לקבוע רשלנות או הפרה של חובות, אחריות משפטית או דיני נזיקין כגורם הבסיסי לנזק. ראוי לציין שמה שעלול להיראות בהתחלה כמו גורם יחיד יכול לעתים קרובות להתגלות כמעורבות של מספר גורמים תורמים.

מי משלם על הנזק?

כשמדובר במי משלם על הנזק, לא תמיד הגורם האחראי הוא זה שמכסה את העלויות. ישנם שני סוגים של נזקי גוף: תאונות דרכים ומקרים שאינם תאונות דרכים. בתאונות דרכים, חברת הביטוח של הרכב המעורב משלמת את הוצאות הנזק על כל רכיביו השונים. כדי להעריך את הנזקים ולפנות לחברת הביטוח המתאימה, מומלץ להתייעץ עם עורך דין נזקי גוף או מומחה לתביעות נזיקין. במקרים שאינם תאונות דרכים, קביעת הגורם האחראי יכולה להיות פחות ברורה. במצבים כאלה, מומלץ לפנות לסיוע מעורכי דין נזקי גוף, יש להם את המומחיות לזהות את הצד הרלוונטי ולדרוש פיצוי מתאים עבור נזקיך. צור קשר עוד היום עם משרד עו"ד לירון ארהרדט לבחינת זכאותך לקבלת פיצוי התקשר/י עוד היום, בכל תביעות הנזיקין ונזקי הגוף שלך. אנו מטפלים במגוון רחב של מקרים ונמצאים כאן כדי לסייע לך.

נהניתם? שתפו באמצעות:

מעוניין שנחזור אלייך?

מלא את הטופס ונחזור אליך בהקדם

השאירו פרטים עכשיו

לבחינת זכאותך לקבלת פיצוי התקשר/י עוד היום, ניסיון רב בתביעות נזיקין, שיתוף פעולה עם מומחים 

Call Now Button